Long time no update - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Mickey Bakker - WaarBenJij.nu Long time no update - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Mickey Bakker - WaarBenJij.nu

Long time no update

Blijf op de hoogte en volg Mickey

05 December 2014 | Hong Kong, Hong Kong

Hallootjes allemaal!

Ik heb al veel te lang niks meer geschreven! Vooraf dacht ik dat ik deze blog elke week zou gaan bijhouden, maar dat is er helaas niet van gekomen.

Ik zal even kort vertellen wat ik tot nu toe vind van Hong Kong en wat ik in grote lijnen allemaal doe nu.

Doordeweeks werk ik als marketing staigiaire bij de Jewellery Publishing afdeling van UBM Asia. Dat houdt eigenlijk in dat ik vooral verschillende kleine klusjes doe, maar soms schrijf ik ook wel persberichten, email advertenties of doe onderzoek naar mogelijke adverteerders/klanten.

In het weekend en in de avonden doe ik zoveel mogelijk leuke dingen. Hoogtepunten waren:
- Lantau eiland. Big Buddha gezien en kabelbaan door de bergen met prachtige uitzichten
- Ocean Park: een pretpark. Ben zelfs een paar keer over de kop geweest!!1!
- Cheung Chau. Een eilandje waar je met een ferry heen moet, met mooie strandjes en een schattig vissersdorpje. Auto's zijn daar verboden, dus we hebben daar over het eiland gefietst, voelde me helemaal thuis (snik!)
- Meerdere keren strand en markten in Stanley/Repulse Bay
- Junk boats. Dan huur je een boot met een grote groep mensen. Ik heb toen ook ge-wake-board (of in ieder geval een poging gedaan)
- Sai Kung. Een gebied in Hong Kong met hele mooie bergen, prachtig blauw water, watervallen... echt een klein paradijsje in Hong Kong en heel fijn om even helemaal 'weg' te zijn uit de stad.
- Een paar dagen naar de Fillipijnen. Dat was heel erg gezellig. Lekker genoten van het strand en de eilandjes daar. Wel heel heel heel erg verbrand helaas. Ohja en we hebben gezwommen met WALVISHAAIEN. Is nog veel toffer dan het klinkt.
- Monkey Mountain. Ja, je hoort het goed: een berg vol met aapjes! Need I say more?
- Woensdagavonden Ladies night en paardenraces in Happy Valley. Heb wel 7 euro gewonnen (wooow 1 drankje!)


Hong Kong bevalt heel erg goed, al zou ik hier niet voor een hele lange tijd kunnen wonen. Het is ongelofelijk mooi en interessant, maar ook overvol met mensen in veel te kleine ruimtes. Ik kan daar onderhand aardig tegen, maar ik waardeer mijn persoonlijke ruimte ook. Al zou ik het liefst al het eten wel willen verschepen naar Nederland, want je kan hier ZO lekker eten voor (relatief) weinig geld. Ik kan er niet over uit hoe geweldig ik dat vindt.

Volgende week ga ik een weekendje naar Taipei, Taiwan. Schijnt erg leuk te zijn. Ik zal proberen een klein verslagje daarvan te plaatsen als ik terug ben, maar ik beloof niks.

Ik heb nu nog twee maanden te gaan en daarna vertrek ik naar Australië! Eerst zal ik naar Melbourne verkennen, waarna ik naar Sydney vlieg om te gaan studeren.

Laat even een reactie achter of vertel me over de Skype/app wat je van dit verslagje vond en wat je eigenlijk nog meer zou willen weten over Hong Kong!

Liefs,

Mickey

p.s. Sorry als er super veel spelfouten zitten in dit stukje, heb het letterlijk in 10 minuutjes getypt tijdens werk, oepsie!
Ps.2. (edit) Ik lees het nu na en kom er achter dat ik heel erg sarcastisch doe over Hong Kong en dat ben ik echt niet hoor! Vind het stiekem wel heel erg leuk hier, ik heb hele leuke mensen ontmoet en vriendschappen gesloten die (hoop ik) lang zullen voortduren. Ook moet ik elke dag nog wel lachen om grappige dingen op straat of in winkels en is de natuur hier prachtig. En de skyline verbaast me iedere keer weer. Zo mooi.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mickey

Spannend! Een jaar reizen, eerst stage in Shanghai en dan naar Sydney om te studeren! Volg mijn avonturen hier.

Actief sinds 21 Feb. 2014
Verslag gelezen: 240
Totaal aantal bezoekers 3299

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2014 - 21 Juli 2015

My Year Abroad

Landen bezocht: